WYTATUOWANY TALIZMAN
Te wymyślne tatuaże , które pojawiają się na dłoniach ludzi Mentawai (Siberut Island, Indonezja) nazywane są ''ngalou'' (tłum. "paciorki"), ale słowo to oznacza również " talizman ". Podobnie jak u ludu Kayan z Borneo tatuaże mają na celu 'przywiązać duszę' i trzymać ją blisko ciała . Rozetki wytatuowane na ramionach mężczyzn (sepippurat), tak jak u szamana Aman Lau Lau (na zdjęciu) symbolizują, że zło powinno odbijać się od ciała , jak krople deszczu odbijają się od kwiatu.
Te wymyślne tatuaże , które pojawiają się na dłoniach ludzi Mentawai (Siberut Island, Indonezja) nazywane są ''ngalou'' (tłum. "paciorki"), ale słowo to oznacza również " talizman ". Podobnie jak u ludu Kayan z Borneo tatuaże mają na celu 'przywiązać duszę' i trzymać ją blisko ciała . Rozetki wytatuowane na ramionach mężczyzn (sepippurat), tak jak u szamana Aman Lau Lau (na zdjęciu) symbolizują, że zło powinno odbijać się od ciała , jak krople deszczu odbijają się od kwiatu.
ZACZAROWANE TATUAŻE
Kobieta Chukchi z trzema tatuażami płodności na policzku i krzyżykiem w kąciku ust, który został przeznaczony jako urok unicestwiający złe duchy. Unicestwiacze były również szyte w żywą skórę, jeśli osobie zdarzyło się być w wielkim niebezpieczeństwie, od którego uciekła. Po śmierci bliskiego krewnego mocowano również paciorek do kosmyka włosów w celu odparcia"ducha choroby". Wojownicy tego plemienia, którzy zabili innych ludzi, czasem tatuaowali sobie antropomorficzne kształty na swoch barkach, w nadziei na uchwycenie duszy ich ofiary. Miało to przekształcić ich wroga w duszę towarzyszącą lub nawet w cząstkę samego siebie. Foto ca. 1900 .
Kobieta Chukchi z trzema tatuażami płodności na policzku i krzyżykiem w kąciku ust, który został przeznaczony jako urok unicestwiający złe duchy. Unicestwiacze były również szyte w żywą skórę, jeśli osobie zdarzyło się być w wielkim niebezpieczeństwie, od którego uciekła. Po śmierci bliskiego krewnego mocowano również paciorek do kosmyka włosów w celu odparcia"ducha choroby". Wojownicy tego plemienia, którzy zabili innych ludzi, czasem tatuaowali sobie antropomorficzne kształty na swoch barkach, w nadziei na uchwycenie duszy ich ofiary. Miało to przekształcić ich wroga w duszę towarzyszącą lub nawet w cząstkę samego siebie. Foto ca. 1900 .
WZBOGACENIE
Qayaghhaq, jedna z ostatnich w pełni wytatuowanch kobiet z Wyspy Świętego Wawrzyńca, powiedziała o tatuażu: "Zrobiłyśmy to, dla piękna i żeby nie wyglądać jak mężczyźni . Chciałyśmy też wzbogaconego wizerunku w zaświatach. " Na jej policzku widnieje również zestaw trzech tatuaży płodności, obok ucha ma tatuaż ''qilak'', czyli tatuaż niebios. Wierzono, że kuntszownie wykonane tatuaże takie jak te, wabiły zwierzęta łowne w pobliże. Według legend, wzamian za kunsztowną magię, zwierzęta przynosiły do domu cząstkę morza i cząstkę swojego życia doczesnego i duchowego. Foto © Lars Krutak 1997 r.
Qayaghhaq, jedna z ostatnich w pełni wytatuowanch kobiet z Wyspy Świętego Wawrzyńca, powiedziała o tatuażu: "Zrobiłyśmy to, dla piękna i żeby nie wyglądać jak mężczyźni . Chciałyśmy też wzbogaconego wizerunku w zaświatach. " Na jej policzku widnieje również zestaw trzech tatuaży płodności, obok ucha ma tatuaż ''qilak'', czyli tatuaż niebios. Wierzono, że kuntszownie wykonane tatuaże takie jak te, wabiły zwierzęta łowne w pobliże. Według legend, wzamian za kunsztowną magię, zwierzęta przynosiły do domu cząstkę morza i cząstkę swojego życia doczesnego i duchowego. Foto © Lars Krutak 1997 r.
ciekawa tematyka. ogólnie powstało i powstaje nadal bardzo dużo literatury zajmującej się zagadnieniem tatuażu w szamanizmie, kulturach pierwotnych. dla nich każda kreska, każda kropka ma inne znaczenie.
to prawda. jak masz jakieś lektury do polecenia lub rzeczy z netu to wrzucaj tu
Wow. Ale ekstra. Jaram się..
to super ;)
SYMBOLE OCHRONNE. Japońska kobieta Ainu z pogrubionymi ustami i przedramiennymi tatuażami, których działanie zwrócone było przeciw złym duchom, by nie wkroczyły w ciało. Ainu również praktykowały lecznicze wzory tatuaży, które miały niwelować objawy remuatyzmu. Ostatnia wytatuowana kobieta Ainu zmarła w 1998. Zdjęcie z 1900.
Chyba każdy tatuaż to trochę talizman..
chyba tak
FLOWER POWER. Kobieta z ludu Kayan. Moc pędów bambusa - wierzy się, że motywy korzeni odpierają złe duchy. Ogólnie u Kayan motywy roślinne symbolizują energię duchową i relacje jakie zachodzą między różnymi energiami, przenikają każdy aspekt ich życia. Rośliny są traktowane jako podstawowa forma życia i według Kayan mają te same podstawowe właściwości, determinujące śmierć i życie, co ludzie...
PRZYJACIELE WOJOWNIKA. Wężowate wzorki są bardzo częstym motywem u ludu Kalinga. Węże i pareczniki, które były inspiracją dla tego typu symboli były uznawane za “sprzymierzeńców wojownika” (bulon ti mangayaw) i wierzyło się, że są to posłańcy ziemscy najsilniejszego z bóstw ludu Kalinga, Kabuniana – stwórcy wszystkich rzeczy.
Jesteś w dziale: Ciekawe artykuły/filmiki
Skomentuj temat! Zaloguj
się!
Aktywne tematy
Popularne tematy