Tatuaż - problem?

Wyświetleń: 831

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
25-02-2020, 12:55
0
 

Cześć, jestem tu nowa więc nie wiem czy dobrze wybrałam kategorię. 5 miesięcy temu zrobiłam sobie kolorowy tatuaż na plecach - mój pierwszy. Wszystko goiło się super, nigdy nie było z nim problemów (czasami nawet zapominałam, że go mam). Kilka dni temu zaczął mi dokuczać - stał się wyczuwalny w dotyku (nie cały), czuję ciągnięcie skóry i takie jakby mrowienie/pieczenie (ale też nie na całej powierzchni tatuażu i nie cały czas). Od tamtego czasu też mam podwyzszoną temperaturę (36.9-37.3°). Alergia czy co to może być? Byłam dzisiaj u lekarza pierwszego kontaktu bo utrzymuje mi się to już 5 dni ale powiedział, że stanu zapalnego nie widzi i kazał pić wapno. Miał ktoś taki przypadek? 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 pocca
Odpowiedzi: 249
Ranga: Pasjonat
25-02-2020, 13:28
0
 

uczulenie moze sie pojawic w kazdej chwili ,albo powstan na skutek jakiegos alergenu w tym miejscu . pamietaj ze skora wytatuowana ma zmieniona strukturę i jest podatniejsza na czynniki zewnetrzne np słońce(promieniowanie UV) moze zjadłaś coś , zmienilaś proszek do prania /płukania..... pij wapno i ewentualnie kup allegre etc. i przyjmuj raz dziennie przez 3 dni . jezeli nie ebdzie efektu to dermatolog jedynie pomoze z mascia sterydowa .


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
25-02-2020, 14:05
0
 

Właśnie nie jadłam nic innego niż zwykle, proszek do prania zmieniony ale to już nie pierwszy raz. Wapno piję, zaraz pójdę do apteki po jakieś tabletki na alergię. A czy taka reakcja może być od przeziębienia albo przez miesiączkę? 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 majki
admin
Odpowiedzi: 2107
Ranga: Weteran
25-02-2020, 19:43
0
 

Wrzuć proszę zdjęcie.


Pomogłem, kciuk w górę obok posta. Dbaj o dziarę bo jak dbasz tak masz!

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 irooc
moderator
Odpowiedzi: 1693
Ranga: Weteran
25-02-2020, 19:53
0
 

Norma.
Co do temperatur mamy 2020 rok kwestia 36.6 stopni dawno obalona.
Do tego są różne temperatury w różnych częściach ciała i mogą się różnić o stopień.
Najbardziej miaro dajna temperatura jest sprawdzana przez odbyt.
Miesiączka podwyższa temperaturę ciała, zmiany pogodowe ciśnienie, kaloryfer. 
Nowy ciuch proszek, otarcie, widzimisię organizmu walczącego cały czas z ciałem obcym czyli tuszem.
Przejdzie bez paniki.


Pomogłem, kciuk w górę obok posta. Dbaj o dziarę bo jak dbasz tak masz!

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
26-02-2020, 08:47
0
 

Na razie mogę wrzucić tylko takie zdjęcie bo nie ma kto mi zrobić i muszę w lustrze :D

Czekam na cud bo to już zaczyna być trochę uciążliwe :/


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 majki
admin
Odpowiedzi: 2107
Ranga: Weteran
26-02-2020, 09:56
0
 

Po wapnie jest jakaś zmiana?


Pomogłem, kciuk w górę obok posta. Dbaj o dziarę bo jak dbasz tak masz!

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
26-02-2020, 10:27
0
 

 Trochę tak jednak nadal czuję od czasu do czasu ciągnięcie i mrowienie ale już nie tak często jak wcześniej. Głównie jak jest mi cieplej


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
26-02-2020, 19:54
0
 

@irooc @majki @pocca wzięłam tabletki na alergię i nie wiem czy jest lepiej czy gorzej bo boli mnie ten fioletowy ptaszek, kontury zrobiły się wypukłe i jest uczucie jakby było poparzone. Jutro idę do lekarza po skierowanie do dermatologa bo już spanikowałam :(


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 pocca
Odpowiedzi: 249
Ranga: Pasjonat
26-02-2020, 23:12
0
 

Ok daj znac co powie itd :) nie przejmuj sie bedzie ok


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
27-02-2020, 12:40
0
 

W sumie nic się nie dowiedziałam. Byłam u lekarza pierwszego kontaktu, stwierdził, że nic niepokojącego nie widzi na skórze ale skierowanie do dermatologa da. Od razu od niego pojechałam do dermatologa i też mi powiedziała, że nic się nie dzieje. Kazała tylko zmienić krem do nawilżania (na poldermin hydro) 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 irooc
moderator
Odpowiedzi: 1693
Ranga: Weteran
27-02-2020, 19:17
0
 

Głupio spytam, ale jesteś jakąś alergiczką masz jakieś schorzenie przyjmujesz sterydy/jesteś w ciąży od czasu tatuażu przytyłaś?


Pomogłem, kciuk w górę obok posta. Dbaj o dziarę bo jak dbasz tak masz!

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
27-02-2020, 21:41
0
 

Nigdy nie miałam na nic alergii, jedynie 3-4 tygodnie temu miałam wysypkę na dłoni (prawdopodobnie wyszła od kwasu od ogórków kiszonych) ale po kilku dniach zeszła. Sterydów nie biorę, antybiotyków też nie. Na ciążę również nie ma szans. 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 majki
admin
Odpowiedzi: 2107
Ranga: Weteran
29-02-2020, 10:47
0
 

Robiłaś panel alergenów, może coś się zmieniło po kilku latach i tusz zareagował? A hormony, tabletki np.?


Pomogłem, kciuk w górę obok posta. Dbaj o dziarę bo jak dbasz tak masz!

avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
29-02-2020, 10:56
0
 

Nie, w poniedziałek jadę do alergologa, może on coś zaradzi. Biorę antykoncepcję ale o wiele dłużej niż mam tatuaż. Wczoraj znowu piekł jakby był poparzony. 

Druga kwestia, bo od 3 dni chodzi mi to po głowie, jak wygląda usuwanie kolorowego tatuażu? Wiecie może? Bo raz czytam, że kolory nie znikają a za chwilę, że można je usunąć do zera 🤷‍♀️


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 pocca
Odpowiedzi: 249
Ranga: Pasjonat
29-02-2020, 11:36
0
 

zalezy od lasera te nowsze usuna ale musisz byc gotowa na kilka-kilkanascie sesji laserem co ani nie jest przyjemne ani tanie. lepiej poszukac zrodla problemu od czego zacza tak reagowac organizm. alergolog w poniedzialek wiec kup dzis masc hydrocortisonum w aptece 5mg jest bez recepty i posmaruj (3x dziennie) i tak do pon masz zwiazane rece a noz pomoze :) 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
29-02-2020, 11:48
0
 

Właśnie boję się, że będzie jeszcze gorzej ale spróbuję. 

Wiem, że lasery to drogi interes ale jak ma mi ta dziarka dokuczać przez całe życie... 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
03-03-2020, 09:26
0
 

99.9% uczulenie chociaż alergolog nigdy się z takim czymś nie spotkał. Mam brać tabletki claritine + gdyby się pogarszało maść edelan. Jak nie przejdzie to będziemy robić panel alergenów głównie na metale zawarte w barwniku i zastanawiać się co dalej


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 pocca
Odpowiedzi: 249
Ranga: Pasjonat
03-03-2020, 09:59
0
 

a robilas ten tatuaz w studio czy u kogos znajomego? tusze do tatuazu nie zawieraja w sobie metali przynajmniej te profesjonalne 


avatar użytkownika dziary.com forum karo1234 karo1234
Odpowiedzi: 10
Ranga: Bywalec
22-03-2020, 11:36
0
 

Duże studio to nie jest ale warunki sterylne, facet robi tatuaże od długiego czasu i ma same pozytywne opinie. Tusze to intenze i eternal ink. Jakieś opinie na ich temat? Ogólnie tatuaż mi się uspokoił po claritine allergy (odpukać oczywiście) 



Skomentuj temat! Zaloguj się!

Aktywne tematy
Popularne tematy


Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Kontynuując korzystanie z naszej witryny, zgadasz się na używanie plików cookie. Przeczytaj politykę cookies.